lørdag 12. september 2009

musikk

Jeg elsker musikk. Et dikt kunne ikke eksistert uten musikk. Musikk eksisterer kun for poeter. Jeg kan gå så langt som å si at musikk kanskje er et kraftigere formuleringsverktøy enn skrivegaffelen. skrivegaffelen er noe alle forfattere har i hånden sin. se på hodelinjen. har den en liten utgreining? ja da er du forfatter. jeg har tre utgreininger. eneste mann i verden bortsett fra bono som har det. men somsagt jeg vil påstå at melodi er viktigere enn ord. eller er det helt avhengig av hverandre? ofte når jeg skriver blir jeg uenig i mine egne meninger. da setter jeg på et spørsmålstegn. akkurat nå i dag har jeg ikke følt for å skrive, FAKTISk hehe ;) jeg har følt for å lytte til englene. musikk er englene som taler gjennom enya eller u2. Her er en vakker strofe fra Enya.

Even, as I breathecomes an angel to their keep.Surely, if this ispromises are mine to give you. mine to give...

ble litt mer enn en strofe dah ;)
pass på å ikke drukne i musikkens himmelbrønn da dere ;)


1 kommentar: