fredag 25. september 2009

høsten inspirerer meg

jeg er ikke bare forfatter.. jeg er ikke bare en ung mann. i det siste har jeg latt hendene mine kommunisere og se hva jeg har tegnet! renessanse! gjenfødelse. Jeg vil si at dette er et bildet fint kunne glidd inn i den tiden der en ville gjenføde antikkens realistiske gjengivelse av mennesket i billedkunsten. denne tegningen kan lett forveksles med et fotografi, men det er altså skapt av mine hender. nederst i høyre hjørne står det SGC`07. Det står for Steinar Gjenføder CO2 7 ganger. tolk det som dere vil. for meg er dette veldig personlig. jeg har tegnet et vakkert barn jeg aldri har møtt, som jeg en gang vil møte i meg selv. studer dette bildet. hva slags følelser vekker det i deg? mange har blitt provosert over hvor perfekt han er, hans ansikts landskap av plast og gummi. øynene matcher t-skjorten, hårets tykke glans omkranser huden av barnslig silke. man vil omfavne den gjennomsiktige skulpturen av skjør sjarm, samtidig som en vet at man vil falle i det armene rekkes mot han. hva skiller egentlig dette bildet fra et menneske av kjøtt og blod? han er stengt inne i et kvadrat. vi kan ikke se føttene hans, men vi vet de er der. små og myke på en eng av påskeliljer. jeg kunne fortsatt i det uendelige om denne tegningen. men jeg vil nødig putte ord i munnen på andre, så resten får være opp til dere selv. jeg er spent på hva dere synes, så kom til meg, fortell meg, snakk til meg barn.

et lite haiku til slutt

kjøttblomst
forvandles til
høstbarn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar